Creativity in the process of training electricity technicians
Keywords:
creativity, creative behavior, professional problemsAbstract
The paper describes the result of reference study of creativity development in the context of pre-service activities. The objective was to construct a framework in the searching for novel solutions to professional problems concerning equipment exploitation and electric systems in the process of training the corresponding following an individual tailored approach. Several scientific methods were used including both theory-based and empirical based ones. The main finding is a new conception of the process of creativity development during pre-service activities connected to professional problem solving tasks that starting from the individual tailored approach already mentioned lead to rethinking the role of labor workshops and their relation to the polytechnic school.
Downloads
References
Hernández, J. E. (2012). Criterios para la evaluación de la comprensión de textos como sistema de relaciones cognitivo-afectivas. Transformación, 8(2), 24-36.
Lenoir, Y., Lebrun, J., & Abdelkrim, H. (2012). Análisis de textos escolares: algunos fundamentos y desafíos a tener en cuenta. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 5(3), Disponible en http://www.rinace.net/riee/numeros/vol5-num3/art01.pdf.
Mineduc. (2014). Texto del estudiante Lenguaje y Comunicación 4º básico. Santiago de Chile: Santillana del Pacífico S.A.
Ministerio de Educación de Chile . (2014). Texto del estudiante Lenguaje y Comunicación 4º básico. Santiago de Chile: Santillana del Pacífico S.A. .
Ministerio de Educación de Chile. (2012). Bases Curriculares de la Educación General Básica, División de Educación Básica. Santiago de Chile: Ministerio de Educación.
Ministerio de Educación de Chile. (2012). Programa de Estudio de Lenguaje y Comunicación de cuarto año básico. Santiago de Chile: Ministerio de Educación.
Ministerio de Educación de Cuba . (2001). Programas cuarto grado. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación de Cuba. (1991). Libro de Lectura Cuarto Grado. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Ministerio de Educación de Cuba. (1991). Libro de Lectura Cuarto Grado. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Schiefelbein, E. (1998). Guías de aprendizaje para una escuela deseable. Santiago de Chile: Unesco.
Schiefelbein, E. (2001). Características del buen aprendizaje y cirterios para evaluarlo. Santiago de Chile: Centro de Investigación y Desarrollo Educativo.
Schiefelbein, E., & Schiefelbein, P. (2000). Determinantes de la calidad: ¿Qué falta mejorar? Revista Perspectivas, 4(1).
Schiefelbein, E., & Schiefelbein, P. (2000). Determinantes de la calidad: ¿Qué falta mejorar? Revista Perspectivas, 4(1).
Vockell, E. L. (2002). Dealing with individual differences. Recuperado el 2 de julio de 2014, de ehowcontributor: http://education.purduecal.edu/Vockell/EdPsyBook/.html)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.