Independent study and technology education: Procedures for the professional education of teacher trainees
Keywords:
teacher education, educational technology, independent study, professional trainingAbstract
Objective: This article aims to illustrate the activities to be used to develop independent study through the use of technology, based on the professional training of the future teacher.
Method: The authors rely on theoretical methods and the systemization of experiences to collect the data herein presented.
Results: The main finding is a set of procedures for professional education of teacher trainees
The proposed activities are a constituent part of the main result of this inquiry.
Conclusion: The proposed activities allow the student to work independently with new technologies (mobile phones, tablets, laptops) outside the classroom while reaching a higher level of communicative competence since it favors the production of a varied and creative language through the application of interactive programs, which will favor the improvement of instruction and education processes.
Downloads
References
Abio, G. (2017). Formación digital de profesores. Una revisión del tema con énfasis en los modelos de competencia/literacidades digitales. Caracol, 1(13), 21-55. Retrieved April 4, 2021, from https://www.revistas.usp.br/caracol/article/view/
Cabrera, J. (2012). Tendencias para el aprendizaje digital de los contenidos cerrados al diseño de materiales centrado en las actividades. El Proyecto Dipro 2.0. Educación a Distancia, 32(4), 12- 27. Retrieved April 4, 2021, from http://www.um.es/ead/red/32/cabero.pdf/Publicaciones/Revista
Council of Europe. (2018). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume With New Descriptors. Retrieved June 16, 2021, from https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-1680787989
Fernández, E., Núñez, P. & Romero, L. (2012). Análisis de las competencias profesionales del profesor universitario de lengua y literatura y su didáctica: Un estudio de caso. Porta Linguarum, 4(18), 61-78. Retrieved April 4, 2021, from http://hdl.handle.net/10481/30922
García, G. (2005). El trabajo Independiente.Sus formas de realización. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
González, R. (2009). La clase de Lengua Extranjera. La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.
Loor-Salmon, L. R. (2018). El aprendizaje cooperativo como una estrategia de enseñanza del Idioma de Ingles en las escuelas públicas del Ecuador. Dominio de las Ciencias, 4(3), 431-448. Retrieved April 4, 2021, from http://dx.doi.org/10.23857/dom.cien.pocaip.2017.4.3.julio.398-417.
Reyes, M. & Reyes, A. (2017). Aprendizaje cooperativo: Estrategia didáctica y su impacto en el aula. XIV Congreso Nacional de Investigación Educativa (pp. 1-11). San Luis Potosí: COMIE. Retrieved April 4, 2021, from www.comie.org.mx/congreso/memoriaelectronica/v14/doc/1668.pdf
Rodríguez, I. (2014). Propuesta de un modelo para un programa de capacitación docente en competencias digitales. Revista Iberoamericana de Producción Académica y Gestión Educativa, 1(1), 1-13. Retrieved April 4, 2021, from https://www.pag.org.mx
Varas, M., & Zariquiey, F. (2011). Técnicas formales e informales de aprendizaje cooperativo. In J. C. Torrego, Alumnos con altas capacidades y aprendizaje cooperativo. Un modelo de respuesta educativa (pp. 1-23). Madrid: UE Editions. Retrieved April 4, 2021, from https://docplayer.es91042188-Tec
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.