Improving pedagogical professional performance in Angola: A theoretical framework
Keywords:
Education development trends, teacher improvement, professional qualifications, teaching skillsAbstract
The paper is aimed at describing a theoretical framework for improving the pedagogical professional performance of teachers in Angola. The study relies on methods such as analysis-synthesis, induction-deduction processes and document analysis. The main finding is a pattern for teacher improvement involving didactic performance and self-development and professional growth.
Downloads
References
Alvarez, A., & Conde, M. (2011). El desarrollo del modo de actuación profesional pedagógico en el proceso de formación inicial del profesorado . Recuperado el 12 de Abril de 2014, de http://www.opuntiabrava.rimed.cu/index.php/ediciones/ano-2010/edicion-37-cuarto-trimestre/133-053
Assembleia Nacional. (12 de Novembro de 2002). Lei de Bases do Sistema de Educação, República de Angola. Recuperado el 2 de janeiro de 2017, de http://welvitchia.com/SESA_files/Lei%2013_01_Lei%20de%20Bases%20do%20Sistema%20de%20Educacao%20de%20Angola%202001.pdf
Assembleia Nacional do Poder Popular de Angola. (5 de fevereiro de 2010). Constituição da República de Angola 2010 . Obtenido de http://www.wipo.int/wipolex/es/text.jsp?file_id=196459
Caimbo, N. G. (2013). Concepción científica para la gestión pedagógica y didáctica del proceso docente-educativo en la Universidad de Lueji A´nkonde de la República de Angola. Tesis doctoral inédita. Pinar del Río, Cuba: Centro de Estudios de Ciencias de la Educación Superior. Universidad de Penar del Río.
Cardoso, E. (2012). Problemas e Desafios na Formação Inicial de Professores em Angola- Um estudo nos ISCED da Região Académica II (Teses de doctoramento). Minho, Portugal: S/E. Recuperado el 14 de marzo de 2017, de http://repositorium.sdum.uminho.pt/handle/1822/23068
Da Costa, R. M., & Kunjiquisse, J. A. (2012). Sistema de superación pedagógica para potenciar el desempeño pedagógico profesional de los profesores de los Centros de Educación Superior en Huambo”-Angola. Congreso Universidad, Vol. I, No. 3, ISSN: 2306-918X., 395-415. Obtenido de http://www.congresouniversidad.cu/revista/index.php/rcu/article/view/415
De Armas, N., & Valle, A. (2011). Resultados científicos en la investigación educativa. La Habana: Pueblo y Educación.
Diário da República n.º 65 Lei 17. (04 de Abril de 2016). Decreto-Lei, Número:17/2016. (Emissor:Educação, Ed.) Recuperado el 04 de Outubro de 2017, de http://data.dre.pt: http://data.dre.pt/eli/dec-lei/17/2016/04/04/p/dre/pt/html
Liberato, E. (2014). Avanços e retrocessos da educação em Angola. ISSN 1413-2478. Rev. Bras. Educ. [online], 19(59), 1003-1031. Obtenido de http://www.scielo.br/pdf/rbedu/v19n59/10.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.