Evaluation of the impact of the patriotic education website (OTEPMI) of the “Ignacio Agramonte Loynaz” University
Keywords:
Technology education, program evaluation, patriotic education, Citizenship educationAbstract
Objective: The paper aims at completing a comprehensive assessment of OTEPMI website, devised as didactic tool for patriotic education at the University of Camagüey.
Methods: The authors rely on analysis and synthesis, inductive and deductive methods and documentary analysis to process information, identifying characteristic features, recognizing relations between structural components and reaching at partial and final conclusions. They submit the website to the assessment of expertise professionals and survey professors and students to explore satisfaction.
Results: The findings describe the website devised for patriotic education at the University of Camagüey, the results of it professional assessment, and information related to teachers’ and students’ satisfaction.
Conclusions: Both professors and students graded the website functional descriptors between useful and indispensable, the satisfaction questionaries’ given confirmed such results.
Downloads
References
Benavides Bailón, J. M. (Mayo–Agosto de 2016). Tradición de las revistas culturales y el compromiso intelectual en América Latina. ReHuSo: Revista de Ciencias Humanísticas y Sociales, 1(2). Recuperado el 20 de julio de 2019, de http://oaji.net/articles/2017/5829-1544198628.pdf
Carvajal, B., Colunga, S., & Montejo, M. N. (2013). Competencias informacionales en la formación del profesional. Humanidades Médicas, 13(2), 526-545. Recuperado el 27 de abril de 2019, de http://humanidadesmedicas.sld.cu/index.php/hm/article/view/417
Educ.ar. (29 de abril de 2008). Cómo evaluar sitios web. Una guía sobre los aspectos para considerar. Recuperado el 27 de abril de 2019, de www.educ.ar: https://www.educ.ar/recursos/92759/como-evaluar-sitios-web
Linares, M. (septiembre - octubre de 2014). Diseño de un software para la enseñanza de la asignatura Programación y Gestores de Bases de Datos en la carrera de Tecnología de la Salud. Revista Ciencias Médicas, 18(5), 841-851. Recuperado el 27 de abril de 2019, de https://www.medigraphic.com/pdfs/pinar/rcm-2014/rcm145m.pdf
López, E. (2018). El método Delphi en la investigación actual en educación: una revisión teórica y metodológica. Educación XX1, 21(1), 17-40. Recuperado el 27 de abril de 2019, de http://revistas.uned.es/index.php/educacionXX1/article/view/20169
Marzal, M., Calzada, J., & Viannello, M. (2008). Criterios para la evaluación de la usabilidad de los recursos educativos virtuales: un análisis desde la alfabetización en información. (D. d. Documentación, Ed.) Information Research, 13(4), 1-17. Recuperado el 27 de abril de 2019, de http://InformationR.net/ir/13-4/paper387.html
Nass, L. S., Mendoza, M. A., Millanao, L. E., & Ortega, R. M. (ene.-mar de 2017). Evaluación de una plataforma educativa en la Universidad de Concepción, Chile. Educación Médica Superior, 31(1), 99-113. Recuperado el 27 de abril de 2019, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412017000100010&lng=es&nrm=iso&tlng=es
Páez, R. M., & Hernández, M. E. (15 de noviembre de 2015). Multimedia como material de apoyo para la asignatura Informática Médica I. Revista Cubana de Informática Médica, 7(2), 165-175. Recuperado el 27 de abril de 2019, de https://www.medigraphic.com/pdfs/revcubinfmed/cim-2015/cim152f.pdf
Reguant, M., & Torrado, M. (2016). El método Delphi. REIRE, Revista d’Innovació i Recerca en Educació, 9(1), 87-102. doi:10.1344/reire2016.9.1916
Ruiz, A. M., & Gómez, F. (abril - junio de 2013). Software educativo y principios éticos. Educación Médica Superior, 27(2), 1-10. Recuperado el 27 de abril de 2019, de http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-21412013000200002
SOSempresa.com. (18 de julio de 2011). 25 puntos para evaluar nuestra página web. Recuperado el 27 de abril de 2019, de www.sosempresa.com: https://www.sosempresa.com/2011/07/18/25-puntos-para-evaluar-nuestra-p%C3%A1gina-web/
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.