Didactics from the perspective of visual arts professional trainees

Authors

Keywords:

Didactics of the visual arts, learning, the visual artist's formative process

Abstract

This paper examines the role of didactics in the formative process of professional of visual arts at the University of Art. The discipline is approach not only as an essential knowledge of artists’ performance as professors or instructors but from the perspective of the contribution of its contents to the training of artists and the educative character of artistic expression. The teaching and learning procedures suggested were highly accepted and valued by the students as registered in their collected essays expressing their viewpoints. Together with the analysis and criticism of sources of information observation and analysis of product activities were used.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bourdieu, P. (1968). Elementos de una teoría sociológica de la percepción artística. Revista internacional de Ciencias Sociales, 20(4), 640-664.

Cabrera, R. (2012). Palabras para un curso. La Habana: Universidad de las Artes.

Cabrera, R. (2014). Conferencia: "La Didáctica como un entre dos". La Habana: Universidad de las Artes.

Cabrera, R. (2014). Indagar cuando la imagen arde. Diario de una mirada interrogante. La Habana: Universidad de las Artes..

Córdova, M. D. (2014). ¿En peligro la música? Seminario Metodológico. La Habana: Universidad de las Artes.

González , Á. (2002). Reflexión y creatividad. Métodos de indagación del proyecto PRYCREA. Revista Cubana de Psicología, 19(1), 58.

González, P. (2014). Conferencia: La responsabilidad social de las Universidades de las Artes en la formación de los artistas universitarios. La Habana: Universidad de las Artes.

Peramo, H. (2008). El campo artístico-Pedagógico. La Habana: Universidad de las Artes.

Rubinstein, J. L. (1977). Principios de Psicología General. La Habana: Editorial Revolucionaria.

Velázquez, E. A., Ulloa, L. G., & Hernández , J. L. (2011). Hacia un aprendizaje reflexivo. Berlín: Académica Española.

Velázquez , E. A. , Hernández Mujica, J. L, & Ulloa Reyes, L. G. (2011). La atención a la diversidad en el aprendizaje en la Educación de Jóvenes y Adultos. Transformación, 7(1), 11- 22. Recuperado de http://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/43

Downloads

Published

2024-10-27

How to Cite

Didactics from the perspective of visual arts professional trainees. (2024). Transformación, 12(1), 112-121. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/356