An initial approach to the pedagogy Ph. D. trainees are studying

Authors

  • Magdalena de la Caridad Montalvo Díaz Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz" Author

Keywords:

pedagogy, didactics, bibliometric study, doctoral dissertations

Abstract

The article T3 partially describes the findings of a research aimed at knowing the referents used by educational specialist who have recently completed their Ph. D. studies in Pedagogy in Cuba. Bibliometric tools were used to analyze a sample of 139 dissertations reports corresponding to the 2005-2013 period in two geographical regions. The findings correlate the reports bibliographies to the book selection Chávez, Deler and Suárez (2009) has regarded as “suitable texts to meet our needs and idiosyncrasy”, this relation is taken as a basis of comparison and expression of the best titles published in pedagogy during the first decade of the 21stP century. The conclusions P reveal certain features characterizing Ph. D. studies in the area.

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Author Biography

  • Magdalena de la Caridad Montalvo Díaz , Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz"

    Máster en Ciencias de la Educación Superior, profesora Asistente de la especialidad Español Literatura del departamento de igual nombre, tiene 23 años de experiencia como bibliotecaria escolar, 13 de ellos  en la  Educación Superior. Se ha desempeñado como bibliotecaria y asesora metodológica en  la provincia de Camagüey, labora actualmente como especialista en la Dirección de Información Científico Pedagógica de la Universidad Ignacio Agramonte de Camagüey, Sede “José Martí”. Ha impartido cursos de postgrado y diplomados.  

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Published

2024-12-14

How to Cite

An initial approach to the pedagogy Ph. D. trainees are studying. (2024). Transformación, 11(1), 126-133. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/490