Professional environmental competences in the architecture student

Authors

  • Dr. Miguel Reynoso Flores Colegio 1 de Educación Profesional Técnica del Estado Nuevo León, México Author
  • Dra. C. Aymeé Alonso Gatell University of Camagüey image/svg+xml Author
  • Dr. C. Elio Pérez Ramírez University of Camagüey image/svg+xml Author

Keywords:

Education based in competitions, professional education, environmental education, sustainable development

Abstract

The environmental education of architecture students is a process that prepares them to be competent in creating and transforming of architectonic and urbane spaces, on the bases of an ecological awareness and a sound understanding of the environmental problems of the profession. The article approaches the environmental education of architects as a component of professional development and is aimed at fostering Environmental Professional Competencies (CPA) by means of a training. On the bases of the devise theoretical framework modelling was used to design the environmental professional competency strategy from a comprehensive systemic perspective. The main finding is precisely the afore mentioned strategy.

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Author Biographies

  • Dr. Miguel Reynoso Flores, Colegio 1 de Educación Profesional Técnica del Estado Nuevo León, México

    Ingeniero administrador de sistemas, Doctor en Educación por la Universidad Latinoamericana José Martí de Monterrey. Actualmente labora en el Colegio 1 de Educación Profesional Técnica del Estado de Nuevo León, Profesor-investigador Universidad Autónoma de Monterrey.

  • Dra. C. Aymeé Alonso Gatell, University of Camagüey

    Arquitecta y Profesora Titular, tiene amplia experiencia en la docencia de asignaturas del ciclo profesional de la carrera de arquitectura. Obtuvo el grado de Doctora en Ciencias Pedagógicas con una investigación sobre la formación de competencias ambientales en la carrera de arquitectura. 

  • Dr. C. Elio Pérez Ramírez , University of Camagüey

    Arquitecto y Profesor Titular, imparte docencia en la carrera de arquitectura en la propia institución. Es Doctor en Ciencias Pedagógicas. Actualmente Director de Posgrado de la mencionada universidad.

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Published

2024-06-20

How to Cite

Professional environmental competences in the architecture student. (2024). Transformación, 14(3), 359‐369. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/183