Web Directory: Uses and Potentials for Schools Connected to the Internet
Keywords:
ICTs, information processing, information dissemination, record keepingAbstract
Objective: Information and communication technologies are quite common in daily life. Their potentials are becoming a learning tool. This article aims at assessing the use of informational services of the Ministry of Education in a sample of professors and students of Najasa municipality. Methods: Different methods were used. The statistical analysis served to assess what are the most frequently visited web sites and how they serve the purpose of researching and recreation. Analysis – synthesis was used in the theoretical framework construction.Result: The main finding is the creation of a web directory the Municipal Education Office and the outlining of users’ tendency in using the internet. Conclusion: The use of new technologies, including the use of web applications such as the directory, promotes larger and efficient use of telematic services that the Ministry of Education provides. The directory offers a users’ guide for searching the internet, favoring in better use, and process efficiency.
Downloads
References
Burbules, N. C. (2006). Educación: riesgos y promesas de las nuevas tecnologías de la información. Madrid: Ediciones Granica S. A.
Cabero, J. (1998). Las nuevas tecnologías de la información y la comunicación: aportaciones a la enseñanza. En J. Cabero, Nuevas tecnologías aplicadas a la educación (págs. 15-38). Madrid: Síntesis.
Domingo, M., & Fuentes, M. (2010). Innovación educativa: experimentar con las TIC y reflexionar sobre su uso. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 36, 171-180. Obtenido de FALTA FECHA DE DESCARGA Y URL
Drocker, P. F. (1994). La Sociedad postcapitalista. Bogotá: Norma.
Giroux, H. (1994). Jóvenes, diferencia y educación postmoderna. En C. F. AUTOR, Nuevas perspectivas críticas de la educación (págs. 97-128). Barcelona: Paidós.
Harrison, C., Comber, C., Fisher, T., Haw, K., Lewin, C., Lunzer, E., & Watling, R. (2002). The impact of information and communication technologies on pupil learning and attainment. Londres: British Educational Communications and Technology Agency.
Massara, M. B. (2017). Intersticios: representaciones docentes sobre la integración pedagógica de las TIC. Praxis educativa, 21(2), 48-57. Recuperado el 9 de marzo de 2019, de https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/6084840.pdf
Micheli, J. T. (2002). Digitofactura: Flexibilización, internet y trabajadores del conocimiento. Revista Comercio Exterior, 52(6), 522-536. Recuperado el 9 de marzo de 2019, de http://www.sidalc.net/cgi-bin/wxis.exe/?IsisScript=AGRUCO.xis&method=post&formato=2&cantidad=1&expresion=mfn=009611
Mikre, F. (2011). The roles of information communication technologies in education: Review article with emphasis to the computer and internet. Ethiopian Journal of Education and Sciences, 6(2), 109-126. Recuperado el 9 de marzo de 2019, de https://www.ajol.info/index.php/ejesc/article/viewFile/73521/62437.
Rojas, Q. J. (2006). Gestión educativa en la sociedad del conocimiento. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio. .
Sangsung News. (27 de abril de 2016). Ocho de cada diez profesores españoles piensa que la tecnología se usa en el aula todas las semanas. Recuperado el 9 de marzo de 2019, de https://news.samsung.com/es/ocho-de-cada-diez-profesores-espanoles-piensa-que-la-tecnologia-se-usa-en-el-aula-todas-las-semanas
Volery, T., & Lord, D. (2000). Critical success factors in online education. International Journal of Educational Management, 14(5), 216-223. Recuperado el 9 de marzo de 2019, de https://pdfs.semanticscholar.org/7385/a4d195d7dcf2c066c0fb0ce618dd3d584823.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.