The comprehensive work with the collaborating student: A way for training through continuing education.
Keywords:
assistant student, comprehensive training, engineering studentAbstract
This paper is aimed at evaluating comprehensive work potentials with collaborating student to contribute to its general training. On the basis of theoretical framework, the findings of exploratory study at the Faculty Mechanical and Electrical Engineer are presented. The findings provide the guidelines for general training of collaborating students through continuing education. Date was obtained through the application of techniques which include surveys and completion of phrases. The results show both positive aspects and shortcomings. The importance of continuous education for the vocational training of the student, and the insufficient the attention devoted to the personal training are outlined.
Downloads
References
Albéniz, V., & Cañón, J. (2009). Evolución de los tres momentos de la docencia en ingeniería. Colombia: Grupo de investigación EDUCING.
Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior. (1975). Documento del programa de Formación Continua. México: Asociación Nacional de Universidades e Institutos de Enseñanza Superior.
Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior. (2000). La educación superior. Recuperado el 12 de abril de 2013, de http://web.anuies.mx/
Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior. (2003). Documento estratégico para la Innovación en la Educación Superior. Recuperado el 12 de abril de 2013, de http//_www.ceadug.ugto.mx/iglu/Iglu09/Modulo1/antes/InnovacionEduSupAnuies.pdf
Del Valle, J., & Huáscar, T. (Abril-Junio de 1991). Formación de ingenieros frente a la globalización. Revista de la Educación Superior, 20(78), 1-5.
Ferry, G. (2007). Pedagogía de la formación. Buenos Aires: Novedades Educativas.
Ramos, M. (Octubre - Diciembre de 2007). Los ingenieros promotores de la física académica en México (1910-1935). RMIE, 12(35), 1241-1265.
Torres, A., & Álvarez, N. (2008). Hacia una visión más integral sobre la formación de ingenieros en México. España: Educación y Futuro. ISSN: 1695.4297.
Torres, A., Álvarez, N., & Fernández, I. (2006). Un modelo pedagógico para la autotransformación integral del estudiante universitario. Tendencias Pedagógicas(11), 155-168.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.