A comprehensive approach of community environmental issues in local junior high school curriculum

Authors

  • M. Sc. Pedro Juan Núñez Pardo Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz” Author

Keywords:

environmental issues, environmental education, environment, community

Abstract

The paper describes the findings of a research carried out at “Silverio Blanco Núñez” Junior High School aimed at including environmental community problems in the curriculum. Theoretical methods were used to construct a rationale, surveys interviews and observation to characterize the object of study and controlled experiment to evaluate the impact of the methodology for integrating environmental community problems to the education system. The methodology is structured into four comprehensive axes that favor students, teacher and neighbors’ enrollment in curricular and extra-curricular activities contributing to prevention, mitigation and solution on the basis of causes and consequences knowledge.

Key words: environmental issues, environmental education, environment, community. 

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Author Biography

  • M. Sc. Pedro Juan Núñez Pardo , Universidad de Camagüey “Ignacio Agramonte Loynaz”

    Licenciado en Educación, especialidad de Biología y tiene una maestría en educación Ambiental. Actualmente se desempeña como profesor auxiliar de Metodología de la Investigación en el departamento de Pedagogía de la Universidad de Camagüey, donde además realiza estudios doctorales relacionados con el tema de educación ambiental, ha participado en la elaboración de proyectos y eventos nacionales e internacionales relacionados con la temática.

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Published

2024-12-14

How to Cite

A comprehensive approach of community environmental issues in local junior high school curriculum. (2024). Transformación, 11(1), 58-69. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/476