A reflexive perspective in problem solving
Keywords:
teaching procedures, mathematics problem solving, didactics of mathematicsAbstract
The objective of this paper is to favour the methodological process of reflexive analysis in problem solving in the general teaching methods that concentrates in strengthening the dimensional analysis, to gain a greater preparation of the students for the solution of mathematical problems.
Downloads
References
Addine Fernádez, F., Recarey Fernández, S., Fuxá Lavastida, M., y Fernández González, S. (2002). Didáctica: Teoría y práctica. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Ballester Pedroso, S., Santana de Armas, H., Oca, H. M., Cruz, S., y Arango González, C. G. (1992).
Metodología de la Enseñanza de la Matemática. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Campistrous Pérez, L., y Rizo Cabrera, C. (1993). Lógica y Procedimientos Lógicos del Aprendizaje. La Habana: ICCP. Inédito.
Castellanos, D., Castellanos, B., Llivina, M. J., Silverio, M., Reinoso, C., y García, C. (2002). Aprender y enseñar en la escuela: una concepción desarrolladora. La Habana: Pueblo y Educación.
Chio Rojas, J. (2011). Modelo Didáctico para el tratamiento metodológico del análisis reflexivo en la solución de de los problemas matemáticos en la enseñanza General Media. Tesis de doctorado inédita. Camagüey: Universidad de Ciencias Pedagógicas "José Martí".
Labarrere Sarduy, A. (1987). Bases psicopedagógicas de la enseñanza de la solución de problemas matemáticos en la escuela primaria. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Polya, G. (1965). Cómo plantear y resolver problemas. México: Trillas.
Rico Montero, P. (1996). Reflexión y aprendizaje en el aula. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Rubinstein, S. (. (1966). El proceso del pensamiento. La Habana: Universitaria.
Santos, L. (1994). La solución de problemas en el aprendizaje de las matemáticas. México: CINVESTAV-IPN.
Vigotsky, L. (1982). Pensamiento y lenguaje. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.