Metalinguistic function of language in the teaching and assessment of speaking skills in foreign languages
Keywords:
Evaluation, oral expression, functions of language, negotiation of meaningAbstract
The paper presents a comparative study of different techniques of error correction in English lessons and a proposal of strategies for negotiation of meaning based on the metalinguistic function of language. A preexperiment was conducted in three consecutive academic years, in which the tendencies under analysis were implemented. A critical assessment and recommendations are made on the basis of the results obtained. .
Downloads
References
Abbot, G., Greenwood, J., McKeating, D., & Wingard, P. (1989). The teaching of english as an international language. Ciudad de La Habana: Edición Revolucionaria.
Antich, R., Gandarias, D., & López, E. (1986). Metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras. Ciudad de La Habana: : Pueblo y Educación.
Báez, M. (2006). Hacia una comunicación más eficaz. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Cook, V. (2007). The goals of ELT: Reproducing native-speakers or promoting multicompetence among second language users? En J. C. Davison, & C. Davison (Edits.), International handbook of English language teaching (págs. 237-248). New York: Springer Science+Business Media, LLC.
Engelhardt, H., Martínez, F., Escalona, S., Pujol, J. L., Mendoza, F., & F., S. (1980). Fundamentos metodológicos de la práctica integral de la lengua extranjera en las escuelas de idiomas de la educación de adultos. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Finocchiaro, M., & Brumfit, C. (1989). The functional-notional approach. From theory to practice. Ciudad de La Habana : Edición Revolucionaria.
Flaker, A. (1986). Las funciones de la obra literaria. En D. Navarro, Textos y contextos (págs. 181-202). Ciudad de La Habana: Arte y Literatura.
Gibbons, P. (2007). Mediating academic language learning through classroom discourse. En J. Cummins, & C. Davison (Edits.), International handbook of English language teaching (págs. 701-718). New York: Springer Science+Business Media, LLC.
Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (s.f.). Teaching practice. A handbook for teachers in training. Macmillan Books for Teachers.
Hewitt, D. (2008). Understanding effective learning. Strategies for the classroom . Glasgow: Open University Press.
Jordan, A., Carlile, O., & Stack, A. (2008). Approaches to learning. A guide for teachers. Berkshire:: Open University Press.
Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding language teaching. From method to postmethod. Mahwah, NJ:: Lawrence Erlbaum Associates.
Lambert, D., & Lines, D. (2001). Understanding assessment: Purposes, perceptions, practice. Londres:: Taylor & Francis e-Library.
Lantolf, J. (2007). Sociocultural theory: A unified approach to L2 learning and teaching. En J. Cummins, & C. Davison (Edits.), International handbook of English language teaching (págs. 693-700). New York: Springer Science+Business Media, LLC.
Ministerio de Educación . (2009). Sistema de evaluación escolar. Indicaciones metodológicas para la Educación de Adultos. Resolución Ministerial 120. .
Ministerio de Educación. (1996). Programas y sugerencias de Inglés para escuelas de idiomas. Ciudad de La Habana:Pueblo y Educación.
Popham, J. (2008). Transformative assessment. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (1999). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Rodríguez, O., Alberteris, O. y Revilla, B. (2013) La profesionalización de las lenguas extranjeras : creatividad y reflexión. Transformación, 9(1), 52-59.
Spada, N. ((2007). Communicative language teaching. Current status and future prospects. En J. Cummins, & Ch. Davison (Eds.) (Edits.), International handbook of English language teaching (págs. 271-288). New York, NY: Springer Science+Business Media, LLC.
Warshawsky, D., Costinett, S., Dye, J., Frakfort, N., Rein, D., & Abrams, S. (1996). Spectrum. A communicative course in English. Ciudad de la Habana: Edición Revolucionaria.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.