Epistemological approach to the concept of mode of action

Authors

Keywords:

professional education, professional qualifications, professional performance 

Abstract

Objective: This article aims at exploring various conceptual approaches to the mode of action and its components, to establish their generalities, limits and analytical differences of each approach, the intention of this theoretical reconstruction is to have epistemological clarity allowing a deeper of the analysis of professional activity.

Methods: Both documentary analysis and modeling were used. The former aim at the appraising previous conceptual definitions, the latter to set the components of the mode of action.

Results: The main finding is the analysis of the conceptualization of the mode of action of the professional and its components as a way to deepen knowledge of professional activity. Conclusion: The concept of mode of action as general methods of the profession makes it possible to structure the activity of the professional and to distinguish, the modes of action, the forms, the qualities of action of said professional.

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Author Biographies

  • M. Sc. Enrique E. Nápoles Crespo, Universidad de Camagüey, Cuba

    Licenciado en Educación, especialidad Historia y Máster en Educación, mención Educación Técnica y Profesional. Se desempeñó como profesor de la Escuela Provincial del Partido por más de 10 años, actualmente labora como metodólogo de la rectoria de la Universidad de Camagüey.

  • Dr. C. Santiago Lajes Choy, Universidad de Camagüey, Cuba

    Ingeniero Eléctrico, Doctor en Ciencias Técnicas y Profesor Titular, ha laborado en la Educación Superior durante 41 años, actualmente se desempeña como Rector de la Universidad de Camagüey.

  • Dr. C. Roberto Portuondo Padrón

    Doctor en Ciencias Pedagógicas y Profesor Titular del Centro de Estudios “Enrique José Varona”, con una amplia y reconocida práctica en la formación de doctores en Cuba y extranjeros.

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Published

2024-03-19

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