English lessons contribution to the learning of Spanish spelling rules
Keywords:
Language learning, vocabulary, spelling rules, interdisciplinary comprehensive approach to vocabularyAbstract
This paper is aimed at describing the findings of a study of English lessons contribution to the learning of Spanish spelling rules by first year Bachelor of Education students. The lexicon under study is mainly made up of cognate words of Latin origin because. The framework presented supports procedures are based on the process of nominations, namely affixation, favoring the learning of spelling rules. A system of tasks was modeled following two phases according to the complexity of the vocabulary and spelling rules used. The findings have contributed to a better understanding of spelling rules and as well as to foster students linguistic competence development both in the mother and target languages.
Downloads
References
Álamo N.C. (2011). Prefijos y sufijos. Ejercicios prácticos. Santiago de Cuba: Ediciones Centro de Lingüística Aplicada.
Antich de León, R., Gandarias, D., & López, N. (1987). Metodología de la enseñanza de las lenguas extranjeras. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Antrushina, G. B., Afanasieva O. V., Morozova N.N. (2004). English Lexicology. Moscow: Drofa.
Balmaseda, O. (2001). Enseñar y Aprender Ortografía. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Balmaseda, O. (1999). Direcciones del trabajo ortográfico. En R. Mañalich, Taller de la palabra (págs. 262273). Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Bauer, L. (1983). English Word-Formation . Cambridge: Cambridge University Press.
Channell, J. (1981). Applying semantic theory to vocabulary teaching. English Language Teaching Journal 35/2: 115-22.
Enríquez O’Farrill I. (2010). Integrated English Practice I.La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Evelyn, H., & Brown, C. (1986). Vocabulary, Semantics, and Language Education. New York: Cambridge University Press.
Figueroa-Esteva, M. (1988). Principios de organización del lenguaje. Ciudad de La Habana: Academia.
González R. (2002). El tratamiento lexicográfico de las raíces sufijas y prefijas. En Cuestiones de Lexicografía. Galicia: Editorial Tris-Tram (pág. 108).
M., S. B. (2009). Razonamientos en torno al desarrollo de la conciencia ortográfica desde una orientación metacognitiva. Camagüey: Universidad de Ciencias Pedagógicas “José Martí” .
Machado, M. T. (1999). La efectividad del trabajo con el vocabulario. En R. Mañalich, Taller de la palabra (págs. 251-261). Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
McCarthy, M. (1996). Vocabulary. Oxford: Oxford University Press.
Ministerio de Educación. (1973). Ortografía (Facultad obrera campesina). Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Rodríguez Montenegro, J. (1982). A Course in English Lexicology. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.
Rodríguez, L., & Balmaseda, O. A. (2008). Ortografía para todos. Ciudad de La Habana: Pueblo y Educación.
Ruth, G., & Redman, S. (1986). Working with words: A guide to teaching and learning vocabulary. New York: Cambridge University Press.
Valera S. (2005). La formación de palabras. Madrid: Editorial Gredos.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Transformación

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.