Neuro culture. Its implementation in the foreign language learning in preschool children

Authors

Keywords:

foreign language instruction, preschool learning, cognitive development, neurosciences

Abstract

Objective: To support the hypothesis that the integration of action resonance perception in preschool children favors the familiarization in the acquisition of a second language, which is affected because of an insufficient use of language as social process even when the initiation is produced before the brain poda. 

Method: The use of the theoretical methods leads to the construction of the theoretical framework, whereas the approach group and the collaborative camera contribute to the fulfilment of the objective.

Results: The potentials which are favored in children due to the activation of bilingualism during their initiation in the foreign language before the brain poda.

Conclusion: The insufficient repetition and use of the linguistic components of the foreign language can affect the linguistic progress of preschool children even when the integration of action resonance perception is reinforced. 

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Author Biographies

  • Dr. C. Omayda Despaigne Negret, Universidad de Oriente, Cuba

    Licenciada en Lengua Inglesa, Doctora en Ciencias Pedagógicas y Profesora Titular del departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Oriente donde enseña Gramática, Lexicología y Análisis del Discurso. Es miembro de proyectos de investigación sobre lenguas extranjeras y ha publicado varios artículos científicos sobre las neurociencias y el aprendizaje de una L2.

     

  • Dr. C. Elaine Frómeta Quintana, Universidad de Oriente, Cuba

    Licenciada en Lengua Inglesa, Doctora en Ciencias Pedagógicas y Profesora Titular del departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Oriente donde enseña Historia de la Cultura de los Pueblos de Habla Inglesa I y II. Líder científica de lenguas extranjeras y coordinadora de dos proyectos de investigación.  Ha publicado varios artículos científicos sobre la enseñanza-aprendizaje de L2.

     

  • M. Sc. Marisela Alfaro Tamayo, Universidad de Oriente, Cuba

    Licenciada en Lengua Inglesa, Máster en Didáctica del Español-Literatura y Profesora Auxiliar del departamento de Lenguas Extranjeras de la Universidad de Oriente donde enseña Práctica Integral de la Lengua Inglesa. Es miembro de proyectos de investigación y ha publicado varios artículos científicos sobre el desarrollo de la competencia comunicativa.

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Published

2023-08-08

How to Cite

Neuro culture. Its implementation in the foreign language learning in preschool children. (2023). Transformación, 19(3), 444-459. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/17

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