The use of u-learning devices to study the Literature of English Expression

Authors

Keywords:

Literature, literature review, ICT, distance education 

Abstract

Objective: This paper aims at assessing an Android application designed for University of Havana English Language students to study U. S. A. Literature, supported on u-learning tools and concepts.

Methods: The authors rely on a qualitative and quantitative methodology to construct a theoretical framework and Android Studio (2.3) to design the application.

Results: The main finding is a highly appreciated application that summarizes textual and graphic information, study guides, reading suggestions and exercises satisfying U. S. A. Literature syllabus objectives. 

Conclusion: The application has been considered by teachers and students a useful tool to support the study pf literatures. It promotes further reading, a sound interpretation of literary pieces and its criticism and distance education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Dr. C. Ida María Ayala Rodríguez, Universidad de La Habana, Cuba

    Doctora en Ciencias Lingüísticas (2004), Profesora Titular y Consultante del Departamento de Inglés de la Facultad de Lenguas Extranjeras de la Universidad de La Habana. Se ha desempeñado como docente en la Educación Superior desde 1972, y ha impartido docencia como profesora invitada en la Universidad de Wolverhampton, Inglaterra y en Montmorency College, Canadá. Fue co-coordinadora del Proyecto Gestión Académica y Administrativa de la Formación en Idiomas en la Universidad de Cádiz, España.

     

  • Dr. C. Julio Macías Macías, Universidad de La Habana, Cuba

    Doctor en Ciencias Pedagógicas (2001) y Profesor Titular del Departamento de Inglés de la Facultad de Lenguas Extranjeras de la Universidad de La Habana. Ejerce en la Educación Superior desde 1978, y ha sido además profesor invitado en la Universidad Agrícola de Poznan en Polonia, el Instituto Superior de Medicina Veterinaria y Zootecnia de Stara Zagora en Bulgaria, la Universidad de Wolverhampton en Inglaterra, la Universidad de Carleton en Canadá, y en la Universidad “José Eduardo Dos Santos” de Huambo en Angola.

References

Caldeiro, G. P. & Schwartzman, G. (2013). Aprendizaje ubicuo. Entre lo disperso, lo efímero y lo importante: nuevas perspectivas para la educación en línea. En I Jornadas Nacionales y III Jornadas de Experiencias e Investigación en Educación a Distancia y Tecnología Educativa (PROED) Recuperado el 3 de septiembre de 2019, de http://www.pent.org.ar/institucional/publicaciones/aprendizaje-ubicuo-entre-lodisperso-loefimero-lo importante-nuevas-per

Cantillo, C., Roura, M. & Sánchez, A. (2012). Tendencias actuales en el uso de dispositivos móviles en educación. La Educ@ción Digital Magazine(147). Recuperado el 3 de septiembre de 2019, de

http://educoas.org/portal/la_educacion_digital/147/pdf/art_unned_en.pdf

UNESCO. (2013). Directrices para las políticas de aprendizaje móvil. Recuperado el 3 de septiembre de 2019, de http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ED/ICT/images/114_13_ED_UNESCO_Policy_Guidelines_for_Mobile_Learning_S.pdf

Zhao, X., Wan, X. & Okamoto, T. (2010). Adaptive Content Delivery in Ubiquitous Learning Environment. En 6th IEEE International Conference on Wireless, mobile, and ubiquitous technologies in education (WMUTE 2010). Taiwan. Recuperado el 3 de septiembre de 2019, de: http://www.myresearch.biz/sharefile/file/WMUTE2010.pdf

Downloads

Published

2021-01-01

How to Cite

The use of u-learning devices to study the Literature of English Expression. (2021). Transformación, 17(1), 84-91. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/99

Most read articles by the same author(s)