IT supported learning of the history of Great Britain

Authors

  • Dr. C. Julio Macias Macias Universidad de Camagüey "Ignacio Agramonte Loynaz". Camagüey, Cuba. Author

Keywords:

Foreign languages, IT, independent study, CALL

Abstract

The major in English Language was inaugurated in 2005 in the University of Camagüey, starting with the improved Syllabus "C". Prevailing conditions in the Cuban economy cause that literature for teaching the vast number of students in higher education to become a critical issue for the teaching-learning process. Nonetheless, with the ever-increasing existence of computers, laptops, and tablets, the number of computer labs in schools, and the Youth Computer Clubs in neighborhoods, to provide computer products for independent study is one of the solutions to the aforementioned problem of literature. Out of this reality, there emerged the idea of developing a computer program as a teaching aid for the subject History of the English Speaking People (Great Britain), which will not only offer the contents for studying but also exercises to help assimilate these contents. The program was used in the second semester of the 15-16 school term with good results as exposed in this paper.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Cabrera, L., & García, A. M. (enero-abril de 2016). El empleo de medios informáticos en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura Obras Viales. Transformación, 12(1), 76-86. Recuperado el 13 de junio de 2015, de https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/197/164

Cotton, K. (1991). Computer-Assisted Instruction. Recuperado el 13 de junio de 2015, de http://www.nwrel.org/scpd/sirs/5/cu10.html

Downes, T. (1993). Student-teachers' experiences in using computers during teaching practice. Journal of Computer Assisted Learning , 9(1), 17-33. DOI: 10.1111/j.1365-2729.1993.tb00260.x.

Ephratt, M. (1992). Developing and Evaluating Language Courseware. Computers for the Humanities, 26(4), 249-259.

Fetter, W. R. (1984). Guidelines for Evaluation of Computer Software (with an Evaluation Form). Educational Technology, 24(3), 19-21.

Futrell, M., & Geisert, P. (1985). A Call for Action to Improve the Design of Microcomputer Instructional Courseware. EducationalTechnology, 25(5), 13-15.Recuperado el 13 de junio de 2015, de https://archive.org/stream/ERIC.../ERIC_ED275860_djvu.tx

Ganem, I., Rubio, D., Aguilar, M., Dorsant, L., & Mora, D. (2013). El software como medio de enseñanza. Revista Información Científica, 78(2),113-115. Recuperado el 13 de junio de 2015, de http://search.bvsalud.org/ghl/resource/en/ cum-53197

Granados-Romero, J. (2014). Las tecnologías de la información y las comunicaciones, las del aprendizaje y del conocimiento y las tecnologías para el empoderamiento y la participación como instrumentos de apoyo al docente de la universidad del siglo. Revista Medisur, 12(1), 298-294. Recuperado el 13 de junio de 2015, de http://www.medisur.sld.cu/index.php/medisur/article/view/2751.

Hardisty, D., & Windeatt, S. (1989). CALL. Resource Books for Teachers. Oxford: Oxford University Press.

Hubbard, P. (1992). A methodological framework for CALL courseware development. En M. C. Pennington, & V. Stevens (Edits.), Computers in Applied Linguistics. Avon, Inglaterra: Multilingual Matters.

Keller, A. (1987). When Machines Teach: Designing Computer Courseware. Nueva York: Harper and Row.

Laurel, B. (1990). The Art of Human-Computer Interface Design. Reading, MA: Addison-Wesley.

Legenhausen, L., & Wolff, D. (1989). Evaluating Software. The Dusseldorf Project. C.A.L.L. Digest, 5(1),9-18. Recuperado el 13 de junio de 2015, de https://pdfs.semanticscholar.org/.../7f3e0bb67436b4e0e483ccad2

Levy, M. (1997). Computer-assisted language learning; context and conceptualisation. Oxford.: Clarendon Press.

Machado, E. F. (1988). El Sistema Metodológico. Fijación de la Lengua Extranjera con Ayuda de la Computadora Electrónica: su aplicación en contenidos gramaticales de la Asignatura Práctica Integral I y II de las especialidades de inglés de los I.S.P. Tesis doctoral inédita. Ciudad de La Habana: Instituto de Central de Ciencias Pedagógicas.

Macias, J. (1986). Un software como medio didáctico para el aprendizaje de los verbos irregulares del inglés. Congreso Pedagogía '86. Ciudad de La Habana.

Macias, J. (2000). Un software como medio didáctico para la enseñanza de la lectura en la Licenciatura en Lengua Inglesa. Tesis doctoral inédita. Ciudad de La Habana: Universidad de La Habana.

Ministerio de Educación Superior. (1991). Plan de Estudios "C" para la carrera Licenciatura en Educación especialidad Lengua Inglesa. Ciudad de La Habana: Comisión Nacional de Carrera de Lengua Inglesa (con segunda lengua extranjera).

Ministerio de Educación Superior. (2009). Plan de Estudios "D" para la carrera Licenciatura en Educación especialidad Lengua Inglesa. Ciudad de La Habana: Comisión Nacional de Carrera de Lengua Inglesa (con segunda lengua extranjera).

Orwig, G. W. (1983). Creating computer Programs for Learning. Virginia: Reston Publishing Co. Inc.

Uría, A. M. (1989). Medios de enseñanza: infinidad de iniciativas. Ciudad de la Habana: Pueblo y Educación.

Woodbury, V. (1988). Reading Courseware Development. C.A.L.L. Digest, 4(1),2-7. Recuperado el 13 de junio de 2015, de https://pdfs.semanticscholar.org/9ef1/7f3e0bb67436b4e0e483ccad2f8ab3c3a875.pdf

Downloads

Published

2024-06-30

How to Cite

Most read articles by the same author(s)