Environmental education, competition and creativity in the training of biology teachers

Authors

Keywords:

teacher education, environmental education, creative teaching, creative ability.

Abstract

Objective: This paper explains the theoretical conception involved in the development  a creative competence for environmental education by biology teachers’ trainees giving emphasis to its framework.

Methods: The authoresses rely on analytic-synthetic, inductive-deductive methods, as well as on the systemic and the functional structural systemic approaches to construct the theoretical framework and to devise the systematic conception mentioned above.

Result: The finding is a description of the process of the teacher trainees’ environmental education creative competence. This process is fostered by connecting creativity to environmental education, arising an innovating atmosphere, and stimulating personal resources. 

Conclusion: The development of the creative competence for environmental education is possible on the basis of a systematic conception connecting the comprehension of the environmental creative context, a creative approach to environmental education and the innovative environmental transformation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Aurora del Carmen Miranda López, University of Camagüey

    participó en la gestión de la información, lideró la interpretación de la información recolectada y el diseño y argumentación del modelo de desarrollo de la competencia creativa en el proceso de educación ambiental, así como la develación de sus principales relaciones teóricas.

  • Marisela de la Caridad Guerra Salcedo, University of Camagüey

    contribuyó al diseño y argumentación del modelo de desarrollo de la competencia creativa en el proceso de educación ambiental, así como la develación de sus principales relaciones teóricas, tuvo a su cargo la mayor parte de la gestión de la información y participó en la interpretación de la información conducente a la obtención del resultado.

  • Silvia Colunga Santos, Universidad de Camagüe

    contribuyó al diseño y argumentación del modelo de desarrollo de la competencia creativa en el proceso de educación ambiental, condujo el proceso de develación de las relaciones teóricas, participó en la interpretación de la información conducente a la obtención del resultado.

Downloads

Published

2024-06-05

How to Cite

Environmental education, competition and creativity in the training of biology teachers. (2024). Transformación, 16(2), 286-299. https://transformacion.reduc.edu.cu/index.php/transformacion/article/view/297

Most read articles by the same author(s)